Reglament
Copa ACPP Parelles Juvenils i Júniors 2011
1.- LLOC I DATES
Es
jugarà al P&P Castelló
Empuriabrava el 3 i 4 de Setembre de 2011.
2.- PARTICIPANTS
Hi
podrà participar qualsevol parella composada per dos jugadors/es de
categoria juvenil o júniors, nacionals o estrangers, en possessió
de les seves llicències de l’ACPP en
vigor. Es considera categoria juvenil i junior els jugadors que cumpleixin com a màxim 18 anys durant el 2011.
El
nombre màxim de parelles inscrites serà de 36 a cadascuna de les
sortides previstes pel dissabte dia 3.
En
cas d’excedir el nombre de places previstes s’habilitaran nous
horaris el divendres dia 2 per que puguin participar tots el jugadors que ho
vulguin.
3.- CATEGORIES
Hi haurà
dues categories: Categoria scratch i handicap
4.- FÓRMULA DE JOC
La
competició es jugarà a 36 forats sota modalitat de joc Fourball
Stableford.
Es
jugaran 18 forats Fourball Stableford el dissabte 3 i eventualment el divendres 2.
Es jugarà amb Regles EPPA/FIPPA amb la seva totalitat amb
l’excepció de que els jugadors o jugadores, que compleixin 10 o
menys durant el 2011 podran portar fins un màxim de 7 pals i hauran
d’identificar-se mitjançant una credencial que els hi
proporcionarà el camp seu de la competició.
Passaran
el tall un total de 36 parelles. Aquestes 36 parelles es distribuiran en un
mínim de les 24 parelles millor classificades scratch
a la primera volta de la competició i les 12 parelles millor
classificades handicap a la primera volta de la competició.
En
cas d’empat entre les parelles que determinen les millors 12 parelles i
posteriors en categoria handicap, es desempatarà
segons la fórmula dels 9, 12, 15, 16 i 17 millors últims forats
per assegurar un total de 18 parelles, si encara així persistís
l’empat, es determinarà el desempat per l’últim
millor forat, dos últims millors forats, i així fins els 18
últims millors forats.
En
cas d’empat entre les parelles que determinen les millors 24 parelles i
posteriors en categoria scratch, es desempatarà segons la fórmula dels 9,
12, 15, 16 i 17 millors últims forats per assegurar un total de 36
parelles, si encara així persistís l’empat, es
determinarà el desempat per l’últim millor forat, dos
últims millors forats, i així fins els 18 últims millors
forats.
En cas de
parelles que estiguin classificades dins dels dos criteris per jugar el
diumenge, prevaldrà el criteri de classificació handicap deixant
una plaça lliure per la següent parella millor classificada a la
categoria scratch.
Les
parelles que hagin passat el tall jugaran 18 forats Fourball el
diumenge 4 de setembre al matí.
5.- HORARI DE SORTIDA I
FORMACIÓ DE GRUPS DE SORTIDA
Les
sortides del dissabte 3 seran simultànies per ordre de handicap a cada
sortida.
S’habilitarà
inicialment dues sortides el dissabte dia 3 a les 10:00 i a les 13:30. Les
parelles participants podran escollir horari de joc sempre que quedin places
lliures en el horari escollit. En cas de ser necessàries més
places, s’habilitaria una sortida el divendres dia 2 a les 17:00.
La
sortida del diumenge 4 corresponent a la volta sota modalitat Fourball es
jugarà a les 10:00. Es realitzaran els grups de sortida segons el
resultat scratx de la primera volta sota modalitat Fourball.
Els partits del
diumenge 4 es jugaran amb sortida simultània iniciant-se la sortida a les
10:00 excepte els 5 partits corresponents a les 15 parelles millor
classificades scratch que jugaran pel tee de l’1 amb sortides consecutives a partir de
les 10:00.
6.- DESEMPATS
Pel
lloc de campions scratch o handicap, es
desempatarà a “mort sobtada” en la modalitat Fourball Scratch començant pel forat 1 i
consecutius fins desfer el desempat.
La resta de
posicions amb premi desempataran per la millor darrera volta i en persistir
l’empat, es tindrà en compte els 24, 30, 32, 34 i 35 millors
últims forats, si encara així persistís l’empat, es
determinarà el desempat per l’últim millor forat, dos
últims millors forats, i així fins els 36 últims millors
forats.
La
resta es classificarà ex-aequo.
7.- TROFEUS
A la
categoria Scratch copes per les parelles campiones, sots-campiones i 3eres classificades.
A la
categoria Handicap copes per les
parelles campiones, sots-campiones i 3eres classificades.
A
tots els jugadors participants de la fase final, s’entregaran medalles
excepte les tres primeres parelles classificades que tindran copes.
Els
trofeus no són acumulables i cada parella tindrà opció a
guanyar un únic premi. Per l’adjudicació de premis en cas
d’optar-ne a un de categoria scratch i un de
categoria handicap es donarà preferència a la posició en
primer lloc i a la categoria scratch en segon lloc.
Es
lliuraran a la Nit del P&P 2011.
8.- INSCRIPCIONS
Les
inscripcions es realitzaran a la recepció del camp seu de la
competició o mitjançant el mòdul d’inscripcions a la
plana web www.pitchputt.cat pels
jugadors registrats.
Les
inscripcions es podran fer des del diumenge de tres setmanes abans de la
competició, es a dir, a partir de les 0 hores del dilluns dia 15
d’agost de 2011 mitjançant el mòdul
d’inscripcions a la plana web o dins de l’horari comercial del camp
seu de la competició.
Per poder
realitzar l’inscripció d’una
parella a través del mòdul d’inscripcions a la plana web www.pitchputt.cat , el jugador que fa l’inscripció ha de tenir permís sobre
les dades de l’usuari amb el que juga de parella segons l’apartat
“Permisos” del menú esquerra de la zona personal a la web www.pitchputt.cat
L’inscripció comporta
l’autorització per la gravació i difusió
d’imatges per qualsevol mitja
9.- TANCAMENT
D’INSCRIPCIONS
Es
tancaran el dimarts 30 de d’agost
de 2011. Es publicarà la llista de participants el dia 1 de setembre
de 2011 a la plana web www.pitchandputtcat.com.
Un cop finalitzat el període d’inscripció els canvis de parella, d’horari o
dia de joc estan permesos fins el dia abans de començar la
competició sempre que el camp seu de la prova pugui donar conformitat
del canvi.
A
partir del dia d’inici de la competició no es permetran canvis de
parella, d’horari o dia de joc i excepcionalment en cas d’error del
camp o de la FCPP es pot permetre aquest canvi si el jugador ho justifica
correctament i el Comitè de Competició de la prova accepta
aquesta justificació.
10.- DISCIPLINA
Les
parelles que estiguin inscrites i no es presentin han d’avisar a la seu
de l’ACPP abans de les 12 hores del darrer
dia hàbil. En cas de dubte, la parella haurà de presentar un
justificant de la seva comunicació. Les parelles que no ho facin es
sotmetran al Reglament de Competició i Disciplina Esportiva de la
Federació Catalana de Pitch & Putt.
En
cas de no presentar-se a la segona volta de la competició, les
parelles hauran de comunicar-ho al camp
seu de la competició com a màxim a l’entrega de la targeta
de joc de l’últim recorregut jugat. Les parelles que no ho facin
es sotmetran al Reglament de Competició i Disciplina Esportiva de la
Federació Catalana de Pitch & Putt.
En
cas de parelles retirades que passin el tall que dona plaça per jugar el
diumenge, no se’ls tindrà en compta a l’hora de realitzar el
tall permeten la participació del màxim possible de parelles.
11.- DRETS
D’INSCRIPCIÓ
Pel
dissabte, cada parella abonarà 30 euros.
Per
la jornada de diumenge cada parella abonarà 30 euros.
12.- ENTRENAMENTS
Durant
la setmana anterior compresa des del diumenge anterior a les 14.00h fins el dia abans de començar la
competició, els jugadors que ja estiguin inscrits podran entrenar en el
camp on es disputi la prova per un preu màxim de 10 euros per jugar 18
forats. Es respectaran els preus i les ofertes de cada camp si aquests
són inferiors a 10 euros. En cas d’haver un campionat el preu
serà el del campionat.
13.- COMITÈ ORGANITZADOR
Estarà
format pel President de la Comissió Esportiva, pel secretari de la
Comissió Esportiva i per un representant del camp on es juga la prova. La suspensió de
la prova prèviament a la celebració de la mateixa es responsabilitat
d’aquest comitè i es tindrà en compte el protocol de
decisió per la suspensió de proves oficials amb motiu
d'inclemències meteorològiques de la FCPP.
14.- COMITÈ DE
COMPETICIÓ
Estarà
format per dos membres de l’ACPP i per un membre del
Comitè del propi Camp on es juga la prova. Presidirà el
Comitè un membre de l’ACPP. La suspensió de la prova
durant la seva celebració és responsabilitat d’aquest
Comitè.
15.- DRETS I OBLIGACIONS DE
L’ORGANITZACIÓ
El
camp s’encarregarà d’elaborar amb el programa
informàtic de competicions de la FCPP les targetes dels participants, el
control de les sortides, el control de l’entrega de targes i el
còmput de les targes. La publicació de resultats i l’ordre
de sortida, dels jugadors serà competència de la FCPP.
El
camp organitzador facilitarà una peça de fruita i ½ litre
d’aigua com a mínim per jugador i disposarà d’un o
més punts de distribució d’aigua durant el recorregut
(apart de les instal·lacions/casa-club del camp) encara que sigui de
pagament. El camp procurarà que l’aigua estigui fresca quan les
temperatures així ho aconsellin.
El
camp estarà obert com a mínim 1 hora abans de l’inici de la competició, i fins ½ hora després
d’acabar l’últim jugador de la prova.
Totes
aquestes tasques així com el bon marcatge del camp i les seves
condicions seran supervisades per la FCPP. El Comitè Organitzador de la
prova és la Comissió Esportiva de la FCPP i en aquest sentit el
camp ha de prestar tant al Comitè Organitzador de la prova com al
Comitè de Competició de la prova o a qualsevol dels seus membres
tots els mitjans de que disposi pel correcte desenvolupament de la mateixa.
L’
incompliment per part del camp organitzador d’algun punt d’aquest
reglament impedirà entrar a formar part del sorteig de competicions
oficials per l’any 2012.
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||