Reglament
Copa ACPP Parelles Sèniors 2011
1.- LLOC I DATES
Es
jugarà al P&P Mas
Pagès el 3 i 4 de Setembre de 2011.
2.- PARTICIPANTS
Hi
podrà participar qualsevol parella composada per dos jugadors/es de
categoria sènior nacionals o estrangers, en possessió de les
seves llicències de l’ACPP en vigor. Es consideren jugadors sèniors els homes compleixin 55 anys o més
l’any 2011 i les dones que compleixin 54 anys o més l’any
2011.
El nombre màxim de parelles inscrites
serà de 36 a cadascuna de les sortides previstes
pel dissabte dia 3.
En
cas d’excedir el nombre de places previstes s’habilitaran nous
horaris el divendres dia 2 per que puguin participar tots el jugadors que ho
vulguin.
3.- CATEGORIES
Hi haurà
dues categories: Categoria scratch i handicap
4.- FÓRMULA DE JOC
La
competició es jugarà a 36 forats.
Es
jugaran 18 forats Fourball el dissabte 3 i eventualment el divendres 2.
Passaran
el tall un total de 54 parelles. Aquestes 54 parelles es distribuiran en un
mínim de les 36 parelles millor classificades scratch a la primera volta
de la competició i les 18 parelles millor classificades handicap a la
primera volta de la competició.
En
cas d’empat entre les parelles que determinen les millors 18 parelles i
posteriors en categoria handicap, es desempatarà
segons la fórmula dels 9, 12, 15, 16 i 17 millors últims forats
per assegurar un total de 18 parelles, si encara així persistís
l’empat, es determinarà el desempat per l’últim
millor forat, dos últims millors forats, i així fins els 18
últims millors forats.
En
cas d’empat entre les parelles que determinen les millors 36 parelles i
posteriors en categoria scratch, es desempatarà
segons la fórmula dels 9, 12, 15, 16 i 17 millors últims forats
per assegurar un total de 36 parelles, si encara així persistís l’empat,
es determinarà el desempat per l’últim millor forat, dos
últims millors forats, i així fins els 18 últims millors
forats.
En cas de
parelles que estiguin classificades dins dels dos criteris per jugar el
diumenge, prevaldrà el criteri de classificació handicap deixant
una plaça lliure per la següent parella millor classificada a la
categoria scratch.
Les
parelles que hagin passat el tall jugaran 18 forats Foursome el diumenge 4 de setembre al matí.
5.- HORARI DE SORTIDA I
FORMACIÓ DE GRUPS DE SORTIDA
Les sortides del
dissabte 3 seran simultànies per ordre de handicap a cada sortida.
S’habilitarà
inicialment dues sortides el dissabte dia 3 a les 10:00 i a les 13:30. Les
parelles participants podran escollir horari de joc sempre que quedin places
lliures en el horari escollit. En cas de ser necessàries més
places, s’habilitaria una sortida el divendres dia 2 a les 17:00.
La sortida del
diumenge 4 corresponent a la volta sota modalitat Foursome es jugarà a les 10:00. Es realitzaran els
grups de sortida segons el resultat scratch de la volta sota modalitat Fourball.
Els partits del
diumenge 4 es jugaran amb sortida simultània iniciant-se la sortida a
les 10:00 excepte els 5 partits corresponents a les 15 parelles millor
classificades scratch que jugaran pel tee
de l’1 amb sortides consecutives a partir de les 10:00.
6.- DESEMPATS
Pel lloc de
campions scratch o handicap, es desempatarà a “mort sobtada”
en la modalitat Foursome Scratch començant pel forat 1 i consecutius fins
desfer el desempat.
La resta de posicions
amb premi desempataran per la millor darrera volta i en persistir
l’empat, es tindrà en compte els 24, 30, 32, 34 i 35 millors
últims forats, si encara així persistís l’empat, es
determinarà el desempat per l’últim millor forat, dos
últims millors forats, i així fins els 36 últims millors
forats.
La resta es
classificarà ex-aequo.
7.- TROFEUS
A la
categoria Scratch copes per les parelles campiones, sots-campiones i 3eres classificades.
A la
categoria Handicap copes per les
parelles campiones, sots-campiones i 3eres classificades.
Els
trofeus no són acumulables i cada parella tindrà opció a guanyar
un únic premi. Per l’adjudicació de premis en cas
d’optar-ne a un de categoria scratch i un de categoria hándicap es
donarà preferència a la posició en primer lloc i a la categoria
scratch en segon lloc.
Es
lliuraran a la Nit del P&P 2011.
8- INSCRIPCIONS
Les
inscripcions es realitzaran a la recepció del camp seu de la
competició o mitjançant el mòdul d’inscripcions a la
plana web www.pitchputt.cat
pels jugadors registrats.
Les
inscripcions es podran fer des del diumenge de tres setmanes abans de la
competició, es a dir, a partir de les 0 hores del dilluns dia 15
d’agost de 2011 mitjançant el mòdul
d’inscripcions a la plana web o dins de l’horari comercial del camp
seu de la competició.
Per poder
realitzar l’inscripció d’una parella a través del
mòdul d’inscripcions a la plana web www.pitchputt.cat
, el jugador que fa l’inscripció ha de tenir permís sobre
les dades de l’usuari amb el que juga de parella segons l’apartat
“Permisos” del menú esquerra de la zona personal a la web www.pitchputt.cat
L’inscripció
comporta l’autorització per la gravació i difusió
d’imatges per qualsevol mitja.
9.- TANCAMENT
D’INSCRIPCIONS
Es
tancaran el dimarts 30 de d’agost de 2011. Es publicarà la llista
de participants el dia 1 de setembre de 2011 a la plana web www.pitchandputtcat.com.
Un cop finalitzat el període d’inscripció els canvis de parella,
d’horari o dia de joc estan permesos fins el dia abans de començar
la competició sempre que el camp seu de la prova pugui donar conformitat
del canvi.
A
partir del dia d’inici de la competició no es permetran canvis de
parella, d’horari o dia de joc i excepcionalment en cas d’error del
camp o de l’ACPP es pot permetre aquest canvi si el jugador ho justifica
correctament i el Comitè de Competició de la prova accepta aquesta
justificació.
10.- DISCIPLINA
Les
parelles que estiguin inscrites i no es presentin han d’avisar a la seu
de l’ACPP abans de
les 12 hores del darrer dia hàbil. En cas de dubte, la parella
haurà de presentar un justificant de la seva comunicació. Les parelles
que no ho facin es sotmetran al Reglament de Competició i Disciplina
Esportiva de la Federació Catalana de Pitch & Putt.
En
cas de no presentar-se a la segona volta de la competició, les
parelles hauran de comunicar-ho al
camp seu de la competició com a màxim a l’entrega de la
targeta de joc de l’últim recorregut jugat. Les parelles que no ho
facin es sotmetran al Reglament de Competició i Disciplina Esportiva de
la Federació Catalana de Pitch & Putt.
En
cas de parelles retirades que passin el tall que dona plaça per jugar el
diumenge, no se’ls tindrà en compta a l’hora de realitzar el
tall permeten la participació del màxim possible de parelles.
11.- DRETS
D’INSCRIPCIÓ
Pel
dissabte, cada parella abonarà 30 euros.
Per
la jornada de diumenge cada parella abonarà 30 euros.
12.- ENTRENAMENTS
Durant
la setmana anterior compresa des del diumenge anterior a les 14.00h fins el dia abans de començar la
competició, els jugadors que ja estiguin inscrits podran entrenar en el
camp on es disputi la prova per un preu màxim de 10 euros per jugar 18
forats. Es respectaran els preus i les ofertes de cada camp si aquests
són inferiors a 10 euros. En cas d’haver un campionat el preu
serà el del campionat.
13.- COMITÈ ORGANITZADOR
Estarà
format pel President de la Comissió Esportiva, pel secretari de la
Comissió Esportiva i per un representant del camp on es juga la prova. La suspensió de
la prova prèviament a la celebració de la mateixa es
responsabilitat d’aquest comitè i es tindrà en compte el
protocol de decisió per la suspensió de proves oficials amb motiu
d'inclemències meteorològiques de l’ACPP.
14.- COMITÈ DE
COMPETICIÓ
Estarà
format per dos membres de l’ACPP i per un membre del Comitè del propi Camp on
es juga la prova. Presidirà el Comitè un membre de l’ACPP. La suspensió de la prova durant la seva
celebració és responsabilitat d’aquest Comitè.
15.- DRETS I OBLIGACIONS DE
L’ORGANITZACIÓ
El
camp s’encarregarà d’elaborar amb el programa informàtic
de competicions de l’ACPP les targetes dels participants, el control de
les sortides, el control de l’entrega de targes i el còmput de les
targes. La publicació de resultats i l’ordre de sortida, dels jugadors
serà competència de l’ACPP.
El
camp organitzador facilitarà una peça de fruita i ½ litre
d’aigua com a mínim per jugador i disposarà d’un o
més punts de distribució d’aigua durant el recorregut
(apart de les instal·lacions/casa-club del camp) encara que sigui de pagament. El camp
procurarà que l’aigua estigui fresca quan les temperatures
així ho aconsellin.
El
camp estarà obert com a mínim 1 hora abans de l’inici de la
competició, i fins ½ hora després d’acabar
l’últim jugador de la prova.
Totes
aquestes tasques així com el bon marcatge del camp i les seves condicions
seran supervisades per l’ACPP. El Comitè Organitzador de la prova
és la Comissió Esportiva de l’ACPP i en aquest sentit el
camp ha de prestar tant al Comitè Organitzador de la prova com al
Comitè de Competició de la prova o a qualsevol dels seus membres
tots els mitjans de que disposi pel correcte desenvolupament de la mateixa.
L’incompliment
per part del camp organitzador d’algun punt d’aquest reglament
impedirà entrar a formar part del sorteig de competicions oficials per
l’any 2012.
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||