FCPP
- XIVè CAMPIONAT DE CATALUNYA
PER
EQUIPS DE PITCH & PUTT -
INTERCLUBS
2009
REGLAMENT
1.-PARTICIPANTS
Podran participar tots els clubs pertanyents
a la Federació Catalana de P&P que estiguin al corrent del pagament de les
seves quotes com a membres, hagin realitzat la preinscripció
a la competició i no tinguin cap deute o sanció pendent de anteriors edicions
d’aquest Campionat.
Tots els clubs poden presentar els equips que creguin
convenient, però la preferència d’inscripció en cas d’exhaurir el nombre màxim
de places serà per aquest ordre:
a)
Els equips participants a l’anterior edició.
b) El primer equip dels
nous clubs.
c) Un equip addicional per
club segons ordre de classificació de l’anterior edició, i desprès el segon
equip dels clubs nous
d) Un segon equip
addicional segons el criteri c i així successivament fins a aplenar
les categories.
Tots els clubs caldrà que estiguin registrats en el
Registre d’Entitats Esportives de
Els equips andorrans no necessiten el requisit d’estar
registrats en dependre d’una altra administració. Aquests clubs hauran de
signar un acord de col·laboració amb la FCPP per a poder participar.
Sempre s’entén que els equips representen i depenen dels
clubs i que tots els drets esportius son propietat del club. Aquestos drets
esportius no es poden cedir ni traspassar.
Els equips preinscrits segons
la circular podran tenir plaça segons els criteris d’admissió abans esmentats.
Els equips que s’hagin inscrit posteriorment seran acceptats en la competició
si queden places vacants i per estricte ordre d’arribada de les inscripcions.
2.- COMITÈ D’ORGANITZACIÓ I DE COMPETICIÓ DE LA PROVA
El Comitè d’Organització estarà format pels membres de
El Comitè de Competició de la Prova estarà format per dos
membres de la FCPP designats pel Comitè d’Organització i un responsable del
camp on es jugui la competició. Presidirà aquest comitè un membre de la FCPP.
La suspensió de la prova prèviament a la seva celebració és responsabilitat del Comitè d’Organització i la suspensió de la prova durant la seva celebració és responsabilitat del Comitè de Competició de la prova.
La suspensió de la
prova amb motiu d’inclemències meteorològiques es regirà segons el protocol
aprovat per la Junta Directiva de la FCPP i exposat a la circular nº5/2006 de
la FCPP.
3.- DIVISIONS I ZONES
Hi haurà quatre divisions, la primera i la segona divisió amb
zona única, la tercera divisió amb dues zones de joc denominades est i oest, i
la quarta divisió amb tres zones de joc denominades est, centre i oest.
L’any 2009, la primera divisió, la segona divisió i les dues
zones de tercera divisió estaran formades pels 18 equips que a l’any 2008 van
guanyar-se el dret per classificació a l’anterior edició d’aquest campionat
segons Reglament de la Competició.
En cas d’una plaça vacant a qualsevol de les tres divisions, mantindria
la categoria l’últim equip en baixar.
La tercera divisió divideix Catalunya en dues zones (est i
oest). El nombre màxim d’equips que podran participar a cada una de les zones
de tercera divisió serà de 18 per motius d’organització. Els equips
participants podran escollir zona segons la situació del club al que pertanyen
únicament quan el balanç d’equips de ambdues zones així ho permeti, del
contrari la FCPP els distribuirà segons consideri oportú per igualar al màxim
el nombre d’equips participants a cada zona. Tindran prioritat els equips que ja
han jugat edicions anteriors en una zona determinada i a continuació
s’establirà la preferència per escollir zona de joc segons la classificació de
l’any 2008.
La quarta divisió divideix Catalunya en tres zones (est,
centre i oest). Els equips participants podran escollir zona segons la situació
del club al que pertanyen únicament quan el balanç d’equips de les tres zones
així ho permeti per motius d’organització, del contrari la FCPP els distribuirà
segons consideri oportú.
Els nous equips que participin en aquest Campionat començaran
a la quarta divisió i podran escollir zona segons la situació del club al que
pertanyen únicament quan el balanç d’equips de les tres zones així ho permeti
per motius d’organització, del contrari la FCPP els distribuirà segons
consideri oportú.
En cas de no arribar al nombre de 54 equips a 4ª divisió, els
equips es distribuiran seguint els criteris establerts i fins un màxim de 18
equips per cada zona de joc.
En cas de superar el nombre de 54 equips a 4ª divisió, els
equips es distribuiran seguint els criteris establerts i obtenint un equilibri d’equips per zones
respectant al màxim les preferències de zona dels equips preinscrits
amb un màxim de 24 equips per zona.
Els criteris de preferència per escollir zona a quarta
divisió són els següents i seguint l’ordre establert:
-
Escolliran zona de joc en primer lloc els equips que baixen
de 3ª div. a 4ª div.
-
A continuació els equips que ja jugaven l’any 2008.
-
A continuació els equips nous que no varen jugar l’any 2008.
-
Finalment els equips preinscrits
fora de plaç sempre que això no suposi un problema organitzatiu de la competició.
L’ordre establert dins de cadascun d’aquest criteris, és la
classificació obtinguda en aquest campionat l’any 2008 per a equips que ja
jugaven la competició desempatant segons la comparació de punts obtinguts en
cas de tenir que comparar equips classificats a la mateixa posició i que
jugaven a zones diferents l’any 2008. Per equips nous l’ordre establert serà
l’ordre d’arribada a la secretaria de les preinscripcions
al Campionat.
A totes les divisions es jugaran 6 proves i el còmput total
de les 6 proves serà el que determinarà la classificació final.
Les divisions, zones, dates i camps seus d’aquesta competició
segons el sorteig efectuat per la FCPP son les següents:
4.- DATES DE LA COMPETICIÓ
1ª jornada: 31 de
gener i 1 de febrer
2ª jornada: 28 de
febrer i 1 de març
3ª jornada: 28 i 29
de març
4ª jornada: 2 i 3
de maig
5ª jornada: 20 i 21
de juny
6ª jornada: 4 i 5
de juliol
5.- SEUS DE LES PROVES
|
1ª prova |
2ª prova |
3ª prova |
4ª prova |
5ª prova |
6ª prova |
1ª divisió |
Roc 3 |
El Vendrell |
La Garriga |
Mas Gurumbau |
Bonàrea |
Lleida |
2ª divisió |
Montjuïc |
Gualta |
Roc 3 |
Sant Jaume |
La Figuerola |
Montseny |
3ª divisió Est |
Sant Cebrià |
Papalús |
Mas Pagés |
Tennis Mora |
Fornells |
Castelló |
3ª divisió Oest |
Vallès |
Vallromanes |
Can Cuyàs |
Bellpuig |
Badalona |
L'Ampolla |
4ª divisió Est |
Castelló |
Platja d’Aro |
Mas Nou |
Perelada |
Papalús |
Franciac |
4ª divisió Cent |
Tennis Mora |
Teià |
HCP1 |
Vallromanes |
Can Rafel |
Sant Cebrià |
4ª divisió Oest |
La Figuerola |
Manresa |
L'Ampolla |
Portal del Roc |
Sant Jaume |
Bonàrea |
6.- ASCENSOS I DESCENSOS PEL 2009
Segons decisió de la Junta Directiva respecte a la
configuració de la competició pel 2010 amb la següent configuració: 1ª divisió
(18 equips), dues zones de 2ª divisió (18 equips cadascuna), dues zones de 3ª
divisió (18 equips cadascuna) i dues o més zones de 4 divisió, els ascensos i
descensos es realitzarien de la següent forma:
Altres formats no especificats aquí es resoldran a
7.-
MODALITAT DE JOC
Es
jugaran dues modalitats. A cada jornada de joc, quatre integrants d’un equip
jugaran Medal Play Scratch i puntuen les tres millors targetes. Els altres
quatre jugadors participaran per parelles en
La puntuació total d’equip es farà a partir de la suma de
cops totals dels tres participants individuals que hagin fet un millor resultat
més la parella que hagi fet el millor resultat.
En
el cas que un equip (per circumstàncies de desqualificació o d´ incompareixença) puntuï menys de tres targetes individuals
o cap fourball, se li aplicaran 100 cops per targeta,
fins a completar les tres individuals més la targeta fourball.
8.-
CLASSIFICACIONS
A cada prova corresponent a cada jornada de joc la
classificació per equips es realitzarà segons la puntuació obtinguda per la
suma de les tres millors targetes individuals i la millor targeta fourball. En cas d’empat a la suma de targetes, els equips
empatats es classificaran a la mateixa posició i obtindran els punts de la
posició en la que empatin, ocupant cada equip classificat a continuació la
posició posterior al nombre d’equips amb millor resultat a la jornada de joc.
La classificació resultant a cada prova individual es
traduirà en punts per la classificació acumulada de la competició seguint la
següent taula:
1er classificat
|
100
|
2on
classificat
|
90
|
3er
classificat
|
80
|
4rt
classificat
|
72
|
5è
classificat
|
64
|
6è
classificat
|
56
|
7è
classificat
|
50
|
8è
classificat
|
44
|
9è
classificat
|
38
|
10è classificat
|
33
|
11è classificat
|
28
|
12è classificat
|
23
|
13è classificat
|
19
|
14è classificat
|
15
|
15è classificat
|
11
|
16è classificat
|
7
|
17è classificat
|
3
|
18è
class. i següents
|
0
|
La classificació acumulada correspondrà a la suma de
les puntuacions obtingudes a cada una de les proves jugades fins el moment. En
cas d’empat entre dos equips, el desempat es resoldrà per millor resultat
d’equip a l’última prova, millor resultat d’equip a la suma de les dues últimes
proves, i així fins a completar totes les proves.
9.-
EQUIPS
Els
equips estaran formats per un màxim de 25 participants inscrits tots ells com a
màxim en un equip de la forma establerta ja sigui abans de començar la
competició o durant el transcurs de les diferents proves de la forma que
estableix aquest reglament.
10.-
TANCAMENT D’INSCRIPCIONS
S´
hauran de presentar les llistes dels jugadors integrants de cada equip (via Fax o e-mail) a la FCPP fins el dia 19 de Gener de 2009, amb un mínim
de 8 jugadors i un màxim de 25 jugadors per equip.
En aquesta llista haurà de constar obligatòriament el nom dels jugadors i el num de llicència de tots els jugadors inscrits. També caldrà especificar el nom del jugador que assumeix les funcions de capità de l’equip i un num de telèfon de contacte i adreça d’e-mail. A partir d’aquest any és imprescindible que el capità de l’equip tingui accés a internet per poder realitzar les alineacions de cada jornada de joc.
11.- EL CAPITÀ DE
L’EQUIP
Cada equip nomenarà obligatòriament un capità i ho farà
constar a la llista de jugadors enviada a la FCPP. El capità serà la única
persona de contacte amb l’organització de la prova abans de la seva celebració.
Hauran de facilitar obligatòriament un e-mail i un
telèfon mòbil de contacte.
El capità serà el responsable de la notificació dels
equips a cada jornada de joc a la FCPP així com l’abonament dels drets de joc a
cada jornada de joc de la forma establerta, la incorporació de nous jugadors a
l’equip i els canvis d’alineacions.
El capità de la prova podrà ser el capità o qualsevol
altre jugador de l’equip en la seva representació sigui jugador per aquella
prova en concret o no.
El capità de la prova, i en cas de que no hi sigui
present, qualsevol jugador en la seva representació s’haurà de presentar 20
minuts abans de la sortida del primer jugador de l’equip a l’àrbitre de la
prova i tindrà que identificar-se durant tota la celebració de la prova amb un
braçalet distintiu.
12.- INCORPORACIÓ DE NOUS JUGADORS
Si un equip vol inscriure nous jugadors en el seu equip
ho pot fer durant el transcurs de la competició en qualsevol moment menys en
els períodes compresos entre el dimarts anterior a la celebració d’una prova i
el diumenge de celebració d’aquesta prova per tal d’evitar que els canvis
d’alineació un cop notificat l’equip per jugar una prova es facin amb jugadors
no inscrits prèviament amb l’equip.
El màxim de jugadors possibles inscrits en un equip és
de 25 i no es permetran baixes pel que un jugador inscrit una vegada en un
equip per l’edició 2009 d’aquest campionat ja no podrà ser inscrit per cap
altre equip de la mateixa o de diferent divisió i/o zona.
La forma d’incorporar un jugador en un equip és
mitjançant fax o e-mail a la
FCPP en el període estipulat utilitzant el full d’inscripció de nous jugadors.
13.-
NOTIFICACIÓ DELS EQUIPS I PAGAMENT
Els
diferents equips participants hauran de comunicar a la FCPP (Via Fax, E-Mail o amb el mòdul d’inscripcions) el nom dels seus
jugadors com a molt tard el dimarts de la mateixa setmana que s’ha de disputar
la prova, per tal de que la FCPP pugui procedir a la confecció d’horaris de sortida,
comunicació dels mateixos i confecció de les targetes de joc.
Aquest
any 2009 la inscripció es podrà fer mitjançant fax o e-mail com fins ara i mitjançant el mòdul d’inscripcions a
la plana web www.pitchputt.cat
L’equip
haurà de realitzar una transferència a favor de la FCPP per la quantitat total
dels drets de joc de tot l’equip (8x19€ = 152€) com a molt tard el dimarts de
la mateixa setmana que s’ha de disputar una prova i enviar el comprovant de d’ingrés
a la FCPP per fax si l’ingrés es fa posteriorment al
diumenge, o podrà efectuar el pagament en efectiu a la seu de la FCPP fins el
dimarts de la mateixa setmana que s’ha de disputar una prova.
Al
pagament de la primera jornada de joc es tindran que pagar conjuntament els
drets de joc de tot l’equip i la quota del club esportiu per ser membre de la
FCPP com a requisit indispensable per poder participar a la competició.
Es
considerarà que un equip està inscrit per jugar una prova si el dimarts de la
mateixa setmana que s’ha de disputar la prova ha comunicat els jugadors i ha
realitzat la transferència indicant el nom de l’equip participant
No
s’admetran pagaments en el mateix camp, per tant els equips que no realitzin el
pagament dins del termini estipulat perdran la seva plaça per jugar.
En
el moment del tancament de la notificació dels equips, els jugadors
participants hauran de tenir un handicap de joc 10,4 o inferior per equips de
primera i segona divisió i 18.4 o inferior per equips de tercera i quarta
divisió.
14.- CANVIS D’ALINEACIÓ
Els equips des de la notificació dels components el
dimarts abans de cada prova, fins a la celebració de la prova únicament podran
canviar un jugador individual i una parella de forma que només es tinguin que
refer dues targetes de joc (una individual i una de parelles). Caldrà presentar
un justificant escrit per a fer més canvis. El Comitè de Competició de la prova
valorarà la validesa del justificant i determinarà si és vàlid el canvi però en
tot cas només es permetran més canvis dels especificats al reglament quan les
modificacions per força major impliquin a tots els canvis efectuats.
Durant la setmana anterior compresa del dilluns al
divendres de la setmana en que és juga una prova d’aquest campionat, els
jugadors que ja estiguin notificats com a participants de la prova podran
entrenar en el camp on es disputi la prova per un preu màxim de 10 euros en dia laborable per jugar 18 forats. Es respectaran
els preus i les ofertes de cada camp entre setmana si aquests són inferiors a
10 euros. En cas d’haver un campionat el preu serà el
del campionat.
16.- HORARIS DE SORTIDA
Es
faran per estricte ordre de classificació acumulada del campionat.
A la primera jornada de joc
es jugarà per l’ordre de classificació final del Campionat de Catalunya per
Equip 2008 jugant els millors classificats al principi. Els equips nous jugaran
per ordre de preinscripció.
La resta de jornades de joc
es jugarà per l’ordre de classificació acumulada del Campionat de Catalunya per
Equips 2009 per ordre ascendent, és a dir, l’equip classificat en primera
posició jugarà al principi.
En
la darrera prova es jugarà per ordre descendent de la classificació acumulada
del Campionat de Catalunya per Equips 2009, és a dir, els primers classificats
seran els últims en jugar.
Els horaris de sortida en totes les seus es realitzaran
començat el dissabte al matí realitzant les sortides necessàries per permetre
la participació de tots els equips acabant la competició el mateix dissabte o
el diumenge si fos necessari segons ho determini la Comissió Esportiva per
assegurar el bon desenvolupament de totes les proves.
17.-
GREEN-FEE
El
preu de cada prova serà de 19 euros per jugador. Cada
equip pagarà l'import dels 8 greenfees corresponents
a cada prova, presenti o no els 8 jugadors i els ingressarà per transferència bancària
a la FCPP segons s’estableix a l’apartat de notificació dels equips.
18.- SANCIONS
S´
aplicarà la normativa disciplinària de la FCPP, a excepció de qualsevol norma
que la FCPP pugui publicar en aquest Reglament i les modificacions que la
Comissió Esportiva pugui modificar o afegir durant el transcurs de la
competició.
Els clubs que deixin d’abonar alguna quantitat corresponen
als drets de joc en qualsevol de les jornades de joc, no podran participar a la
resta de proves de l’actual edició del Campionat de Catalunya per Equips.
Els clubs que no hagin enviat el llistat de jugadors d’una
prova o no hagin realitzat el pagament en el termini establert en aquest
Reglament en alguna de les jornades de joc previstes no podran jugar aquella
prova en concret.
Queden exclosos els casos de força major que es tindran que
justificar degudament així com la suspensió de proves amb motiu d’inclemències
meteorològiques segons el punt 2 d’aquest Reglament.
19.-
TROFEUS
El Club guanyador de primera divisió podrà retenir el trofeu
Josep Maria de Anzizu
fins el final de la següent edició. Aquest trofeu serà perpetu i no serà
mai propietat de cap equip guanyador.
El
Club guanyador de segona divisió podrà retenir el trofeu fins el final de la
següent edició. Aquest trofeu serà perpetu i no serà mai propietat de cap
equip guanyador.
El
Club guanyador de cada zona de tercera divisió podrà retenir el trofeu fins el
final de la següent edició. Aquest trofeu serà perpetu i no serà mai propietat de cap
equip guanyador.
El
Club guanyador de cada zona de quarta divisió podrà retenir el trofeu fins el
final de la següent edició. Aquest trofeu serà perpetu i no serà mai propietat de cap
equip guanyador.
Es
lliurarà a un màxim de 12 jugadors de l’equip guanyador de primera divisió un
trofeu commemoratiu de l’edició.
Es
lliurarà a un màxim de 12 jugadors de l’equip guanyador de segona divisió un
trofeu commemoratiu de l’edició.
Es
lliurarà a un màxim de 12 jugadors de l’equip guanyador de cada zona de tercera
divisió un record commemoratiu de l’edició.
Es
lliurarà a un màxim de 12 jugadors de l’equip guanyador de cada zona de quarta
divisió un record commemoratiu de l’edició.
El
lliurament de trofeus es farà durant la celebració de la Nit del P&P 2009.
20.-
RECOMANACIONS ALS EQUIPS
Es recomana als equips participants en aquest Campionat que
incorporin en el seu vestuari el logotip de la FCPP que poden demanar gratuïtament
a la secretaria de la FCPP durant el mes de gener de 2009.
Es recomana també que els equips que ho desitgin, que enviïn
una fotografia de l’equip en format digital per e-mail
a la secretaria de la FCPP per trametre-la als diferents mitjans de
comunicació.
21.-
OBLIGACIONS DEL CAMP ORGANITZADOR
El camp s’encarregarà d’elaborar amb el programa informàtic
de competicions de la FCPP les targetes dels participants, el control de les sortides,el control de l’entrega
de targes i el còmput de les targes. La publicació de resultats i l’ordre de
sortida, dels jugadors serà competència de
El camp
organitzador facilitarà una peça de fruita i ½ litre d’aigua com a mínim per
jugador i disposarà d’un o més punts de distribució d’aigua durant el
recorregut (apart de les instal·lacions/casa-club del
camp) encara que sigui de pagament. El camp procurarà que l’aigua estigui
fresca quan les temperatures així ho aconsellin.
El camp estarà obert com a mínim 1 hora abans de l’inici de la
competició, i fins ½ hora després d’acabar l’últim jugador de la prova.
Totes
aquestes tasques així com el bon marcatge del camp i les seves condicions seran
supervisades per la FCPP quan aquesta ho consideri
oportú. El Comitè Organitzador
de la prova és la Comissió Esportiva de la FCPP i en aquest sentit el camp ha
de prestar tant al Comitè Organitzador de la prova com al Comitè de Competició
de la prova o a qualsevol dels seus membres tots els mitjans de que disposi pel
correcte desenvolupament de la mateixa.
L’incompliment
per part del camp organitzador d’algun punt d’aquest reglament impedirà entrar
a formar part del sorteig de competicions oficials per l’any 2009.
22.-
RECLAMACIONS
Les
reclamacions es faran al Comitè de Competició de la prova abans que es tanqui
FULL D’INSCRIPCIÓ DE NOUS JUGADORS AL CAMPIONAT DE CATALUNYA
PER EQUIPS 2009
Segons
Reglament de la Competició:
12.-
INCORPORACIÓ DE NOUS JUGADORS
Si un equip vol inscriure nous jugadors en el seu equip ho
pot fer durant el transcurs de la competició en qualsevol moment menys en els
períodes compresos entre el dimarts anterior a la celebració d’una prova i el
diumenge de celebració d’aquesta prova per tal d’evitar que els canvis
d’alineació un cop notificat l’equip per jugar una prova es facin amb jugadors
no inscrits prèviament amb l’equip.
El màxim de jugadors possibles inscrits en un equip és de 25
i no es permetran baixes pel que un jugador inscrit una vegada en un equip per
l’edició 2009 d’aquest campionat ja no podrà ser inscrit per cap altre equip de
la mateixa o de diferent divisió i/o zona.
La forma d’incorporar un jugador en un equip és mitjançant fax o e-mail a la FCPP en el
període estipulat utilitzant el full d’inscripció de nous jugadors.
Equip: |
Divisió: |
Llicència |
Nom nou jugador |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nom Capità |
|
Signatura del Capità
FULL D’INSCRIPCIÓ AL CAMPIONAT DE CATALUNYA PER EQUIPS 2009
Segons
Reglament de la Competició:
10.-
TANCAMENT D’INSCRIPCIONS
S´
hauran de presentar les llistes dels jugadors integrants de cada equip (via Fax o e-mail) a la FCPP fins el
dia 19 de Gener de 2009, amb un mínim de 8 jugadors i un màxim de 25 jugadors
per equip. En
aquesta llista haurà de constar obligatòriament el nom dels jugadors i el num de llicència de tots els jugadors inscrits. També
caldrà especificar el nom del jugador que assumeix les funcions de capità de
l’equip i un num
de telèfon de contacte i adreça d’e-mail.
18.- SANCIONS
S´ aplicarà la normativa
disciplinària de la FCPP, a excepció de qualsevol norma que la FCPP pugui
publicar en aquest Reglament i les modificacions que la Comissió Esportiva
pugui modificar o afegir durant el transcurs de la competició.
Els clubs que deixin d’abonar alguna quantitat
corresponen als drets de joc en qualsevol de les jornades de joc, no podran
participar a la resta de proves de l’actual edició del Campionat de Catalunya
per Equips. Els clubs que no
arribin a temps de retirar les targetes de joc abans de la finalització
de la sortida simultània a la que li corresponia jugar, no podran participar a
la resta de proves de l’actual edició del Campionat de Catalunya per Equips.
Els clubs que no hagin enviat el llistat de
jugadors d’una prova o no hagin realitzat el pagament en el termini establert
en aquest Reglament en alguna de les jornades de joc previstes no podran jugar
la resta de proves de l’actual edició del Campionat de Catalunya per Equips.
Queden exclosos els casos de força major que es
tindran que justificar degudament així com la suspensió de proves amb motiu
d’inclemències meteorològiques segons el punt 2 d’aquest Reglament.
Equip: |
Divisió: |
Llicència |
Nom Jugador |
Llicència |
Nom Jugador |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nom Capità |
|
Telèfon Capità |
|
E-mail Capità |
|
Signatura del Capità
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||